ortodonti
diş teli
ortodonti fiyatları

Ortodonti:

• Her yaşta dişlere braket takılarak ortodontik tedavi yapılabilir.
  • Ortodonti diş hekimliğinde bir uzmanlık dalıdır.
  • Ortodontik tedaviler yaşam kalitesini artıran bir tedavi yöntemidir.

Ankara Ortodonti ve Diş Teli

Ortodontik tedavi başladığında ilk 7-10 günlük sürede özellikle yemek yerken ağrı-sızı benzeri rahatsızlıklar hissedilir.
Yumuşak dokular, yanaklar braketleri ve ağızdaki apareyleri alışana kadar yanaklarınızı içerisinde ufak tefek yarala,  zedelenmeler ve çizikler olaşabilir. Bu açıdan ortodontik tedavi başlangıç aşamasında hastayı bir miktar etkileyebilir.

Fakat bu aşamaları atlattıktan sonra tedavi rayına girer ve hasta ortodonti tedavisi tamamlandıktan sonra yeni gülüşü ile, yeni bir yüz estetiği ile hayatınıza devam eder. Başlangıcı biraz zor olsa da, biraz sabır gerektirse de ortodontik tedavi hastanın hayatına bir katma değer kazandıracaktır.

Ankara Diş Teli Hastaneleri

• Ankara Üniversitesi Dişhekimliği Fakültesi Ortodonti Bölümü,
  • Gazi Üniversitesi Dişhekimliği Fakültesi Ortodonti Bölümü,
  • Hacettepe Üniversitesi Dişhekimliği Fakültesi Ortodonti Bölümü.

Lastik bağlar ne işe yarar?

Bazı çocukların ağzında lastik bağlar vardır. Bu lastik bağlar ne işe yarar? Ağızda dişlerin üzerine yapıştırılan bereketler vardır, bunlar taşıyıcı unsurlardır. Bir de braketlerin içerisine oturan teller vardır, bunlar da aktif kuvvet uygulayan unsurlardır.

Ne taşıyıcı unsurlar olmadan ortodontik tedavi mümkündür ne de aktif unsurlar olmadan ortodontik tedavi mümkündür.  Lastik bağlar,  aktif kuvvet uygulayan telleri braketin oluğu içerisine oturtup, tellerin o bölgede kalmasını ve sürekli kuvvet uygulamasını temin ederler.

Çocuk eğer ağızdaki lastiklerden bir tanesini yutarsa endişe edilmesine gerek yoktur. Sindirim sistemi vasıtasıyla vücudu terk eder ve herhangi bir şekilde zarar vermez çünkü zaten küçük bir parçadır. Dolayısıyla endişe edilmemelidir.

Ankara Ortodonti Randevu

ankara ortodonti

Diş Teli randevu ortodontik tedavilerde çok önemli bir yer tutmaktadır. Randevu sırasında detaylı bir dental muayene ardındıdan panoromik filminiz ve ağız / çene fotoğraflarınız alınır. Ortodoti tedavisi hastanın iş birliği yapması ve hekimine yardımcı olması durumunda daha kısa sürede başarılı olabilen tedavilerdir.

Tellere alışmak ortalama 7-10 gün sürer. Özellikle sabit tedavilerde ilk 3-4 gün zordur. Çünkü ilk 3-4 gün dişlerde sızı, yemek yerken ağrı duyulabilir. Ama bu sızı ve ağrı bir süre azalır ve sonra da ortadan kalkar.

Ayrıca dişlerin ilk hareket ettiği dönemde braketlere alışıncaya kadar yanakların içerisinde ufak tefek yaralanmalar ve zedelenmeler olabilir. Bunlara tamamen alışmak 7-10 gün sürer. Bu süreçte ortodontistin öneri ve bilgilendirmelerini dinlemeniz bu süreci daha rahat atlatmanıza yardımcı olur.

Detaylı Bilgi ve İletişim Formu
 Ad ve Soyad